Kundkväll med IKEA, på mitt sätt.

Har en liten sak som jag vill ta upp med ikea, och jo då det kommer här sedan.
Mailade i vanlig ordning i deras formulär och bad om en riktig mailadress.

Varpå de svarade

”Tack för ditt mail.

Just nu har vi hög belastning och vi kommer att besvara ditt mail så fort som möjligt.
Vi ber dig därför att inte skicka om samma ärende en gång till.

Med Vänliga Hälsningar,
IKEA Kundservice

Detta är ett automatiskt genererat mail som ej går att svara på!”

Sen mailade jag i samma formulär samma igen

Och snabbt så skickade jag

Och strax därpå svarade jag på deras automatgenererade svarsmail

”Kan jag svara här?

23 mar 2011 kl. 20.17 skrev IKEA Kundservice:

Tack för ditt mail.

Just nu har vi hög belastning och vi kommer att besvara ditt mail så fort som möjligt.
Vi ber dig därför att inte skicka om samma ärende en gång till.

Med Vänliga Hälsningar,
IKEA Kundservice

Detta är ett automatiskt genererat mail som ej går att svara på!”

Varpå jag svarade en gång till på deras inte-svara-adress

”Supersorry såg nu att det står att man ej kan svara på detta.
Kan jag faxa mitt ärende i stället. Hittar inte ert faxnummer bara?”

Vi får väl se vad som händer. Jag har ett spännande foto jag tycker de skall ta ställning till.