Inte kom de sms:n fram:

 

Hej,

tack för ditt mail.

Jag kan självklart hjälpa dig men jag behöver mer information för att ha möjlighet att felsöka. 3Sverige har idag avtal med tre operatörer som är följande. BASE / Orange, B PROXIMUS / BEL PROXIMUS samt Mobistar. När din fru skickar sms från 0707-9226 till nummer 0705-2234. Behöver jag ha information vilket nät/ operatör som din fru befann sig i när hon skickade sms till dig. Om hon inte befann sig i någon av ovann operatör så kan 3 inte garnatera att sms går att skicka eller ta emot. Utöver den informationen behöver jag veta vilken tidpunkt sms skickas, exemplet behöver vara max 7 dagar gammalt.

Har du några ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice på kortnummer  311 från en 3mobil alternativt 0735 – 300 311 från en annan telefon.

Önskar dig en fortsatt bra dag.

Med vänlig hälsning

Jonas

Företagskundservice

Hej,

Driver du med mig?
Kolla loggar så finner du säkert de uppgifter du vill ha.
För formens skull kommer jag bestrida de sms jag anser inte kommit fram.
Det kan bli en återbetalning av c:a 10 skr, men en jävligt missnöjd kund som känner sig lurad av er.
Men det är man van vid.
mvh

Pil-Utta

Massa fram och tillbaka sedan:

Subject: Re: Svar från 3 Företagskundservice

när jag gav er exemplet var det inte sju dagar gammalt.
det blev det för ni är väldigt långsamma svara på mail.
kan du utveckla det där med att operatörens namn står i displayen?
det står ofta ”Tre” i min telefon, trodde det var antalet fria minuter som återstår av min samtalspott…

mvh

Pil-Utta

ps
eftersom jag inte tror vi kommer längre får jag rekommendera kapen konsuments blogg för att läsa mer om denna konversation.