D. Küng

Konsumentsuperhjälte.

Jag och frun har i går kväll uppfunnit D. Küng, Konsumentsuperhjälten.

Jag har en dräkt, en fånig mantel och grova kängor. Videon är också gjord, den är en höjdare, men den dröjer lite för videon i inlägget under är rätt fin den med.

Framöver kommer jag att utse månadens Konsumentsuperhjälte – medhjälpare.

Någon form av pris kommer delas ut. Ibland under festliga former. Så tveka inte att skicka in ditt brev till någon kundtjänst till mig daniel(at)kungforpresident.se. Anonymitet kan ordnas.

I dag har jag gett Tretti.se mitt förslag på kompensation från Bring för dagarna utan tvättmaskin

 

”Kan Bring ersätta oss för tvätteri? Eller är det utanför ditt bord? Om så vet du vem jag kan kontakta? Vi är fem pers varav tre är under sju, så fem dagar till utan tvättmaskin är enligt min fru en big deal.

Bästa hälsningar

Daniel”

”Hej

Detta ligger lite utanför vårt område men vi ska dock kunna ta ärendet vidare åt dig. Vad har du för kompensationsanspråk? Återkom med detta så tar vi detta vidare!

Med vänlig hälsning”

”Inte så stora ärligt talat. 5 tvättar i befintlig maskin hade räckt.”

”Hej

Då skadad är runt trumman på produkten så kan du dessvärre inte köra någon tvätt, då risken att den tar mer skada är för stor.

Med vänlig hälsning”

”Ok, 40 kilo tvätt är sådana fall”

”Hej

Så ditt kompensationsanspråk är 40 kilo tvätt, har jag förstått saken rätt?

Med vänlig hälsning”

”Om du inte har något bättre förslag?!

Det är mänskligt att tappa saker, vi (min fru) behöver bara lite rena kläder.”

”Hej igen

Det som är mest troligt som kompensation är någon form av ekonomisk kompensation. Återkom med ett förslag på kompensation så tar jag detta vidare.

Med vänlig hälsning”

 

1500 föreslog jag till slut.