Sakta men säkert förbättrar vi världen!
Detta inlägg är möjligen lite inspirerat av att jag nyss lyssnade på ”Pulp Fiction”soundtracken.
”i’m in chock!”
Min gode vän med gemenerna, idag med pseudonymen Ernst-Hugo (näst sämst hittills) har tvingat ”3” på knä. Läs de gripande breven här (och nu)!
”hej,
vad betyder nedanstående i klartext?
kommer ni ta bort möjligheten skicka sms online?
någon ”information” har jag inte fått mig veterligen om förändringarna.
annan fråga, hur länge ska ni dra ut på att införa ngn sorts flatrate då man är på 3:s nät i andra länder och använder datatrafik?
mvh
Ernst-Hugo”
”Hej Ernst-Hugo,
tack för ditt mail.
Det stämmer att vi kommer att ta bort 3Mail, således kommer man inte heller att kunna skicka SMS via 3Mail (online). Du kan läsa mer om avvecklingen av 3Mail här: http://www.tre.se/3mailinfo.
Vad gäller flatrate i andra 3-nät så är detta inte aktuellt i dagsläget, vi har tidigare haft detta men upphört med denna möjlighet.
Om du har några ytterligare frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att kontakta oss på nytt.
Jag önskar dig en riktigt trevlig torsdag!
Med vänlig hälsning
Ken
Kundservice & lojalitet på 3″
”hej,
detta var minst sagt dåligt.
varför tar ni bort sms-tjänsten, som var ytterligare en sak som gjorde att jag valde 3.
mycket snabbare och praktiskt när man sitter vid datorn.
ni förändrar ständigt bra, användbara tjänster, vilka ofta tas bort så ni kan ta betalt för dem på annat sätt och höja kundernas avgifter.
du svarade inte på mitt påstående: ”någon ”information” har jag inte fått mig veterligen om förändringarna.”
ej heller fråga 2: ”hur länge ska ni dra ut på att införa ngn sorts flatrate då man är på 3:s nät i andra länder och använder datatrafik?”
mvh
Ernst-Hugo
ps
din titel eller avdelning ”Kundservice & lojalitet på 3″ måste vara skrivet av ironi, eller?”
”Hej igen Ernst-Hugo,
tack för ditt mail.
Det är tråkigt att höra att du känner att vi försämrar tjänster och dylikt, det är självklart inte vår avsikt då vi ständigt arbetar för att bli ännu bättre. Ditt påståeende att vi skulle ta bort tjänster för att sedan ta betalt för dem stämmer abolut inte.
(Här tog jag bort tio otroligt tråkiga företagstjafsrader)
Jag önskar dig en riktigt trevlig måndag!
Med vänlig hälsning
Ken”
”hej,
inser ni ironin i att ha denna annons på er sida med tanke på det jag skrivit till er…
sedan hade jag lite tid över och gjorde (kostnadsfritt) er ”kundundersökning”.
kan du förtydliga vad tidningen ”Ssvd” är?
den som skrivit copyn borde få sparken.
mvh
Ernst-Hugo
”Hej,
Vi har tagit till oss av våra kunders feedback beträffande sms-funktionaliteten på mitt3 och beslutat att ha kvar denna tjänst.
Du går som vanligt in på www.tre.se/3mail sms tjänsten kommer även att finnas kvar efter att 3mailen stängs ner i december.
Jag önskar dig en trevlig dag,
Med vänlig hälsning
Nina”
”hej.
jag är inte bara chockad utan även glad!”
Slutet gott, allting gott?
”Pulp Fiction”inspirationen bestod i att det börjar och slutar likadant. Plus att jag ville ha med ”Pulp Fiction” som sökord.
Ernst-Hugo – du är fyndig du!
Jag tackar å min väns vägnar, som vanligt när det är riktig roligt här så är det alltid nån annan med i spelet!