Dumma Telia. Igen.

 

”Hej , 

vi har av någon anledning fått frivisning på en massa skitkanaler. Vänligen ta bort dem omgående, samt bekräfta det.”

 

”Hej!
Tack för din förfrågan.

Dessa kanaler har alla våra kunder fått som frivisning.
Frivisning är inget som ni debiteras för och något som kommer lite då och då, med olika teman och inriktigningar.
Jag har ingen möjlighet att ta bort dessa.

Med förhoppning att det kommer något annat framöver som passar dig!

Trevlig påsk!

Med vänlig hälsning

Anna
Telia Kundservice”

 

”Hej,jag förstår så klart vad frivisning innebär. Jag vill inte ha dessa skitkanaler. Vänligen se till att de snarast försvinner från vårt utbud sam t bekräfta detta.”

 

”Hej!Vi kan inte påverka utgången för ditt önskemål om att ta bort frivisningskanaler, eftersom de är framtagna för alla våra kunder -inte enbart för dig.
Eftersom du vet vad frisvisningen avser, får du därför vänta ut frisvisningstiden vi har på våra provkanaler, eller så väljer du helt enkelt att inte titta på dem.

Har du någon följdfråga eller annan fundering, är du givetvis välkommen åter.

Med vänlig hälsning

Peter
Telia Kundservice”

”Så att bara för att jag tecknar ett abonnemang innebär det att jag är tvungen att motta denna spam från er?Har jag tackat ja någonstans till frivisning av olika skitkanaler så som disney xd. Jag vill inte ha dessa tillgängliga för mina barn. Sålunda ber jag återigen att ta bort dessa frivisningskanaler från min box. Jag kan vad jag förstår lägga till kanaler till mitt abonnemang, alltså borde ni kunna ta bort dessa utan att det påverkar min granne. Vänligen bekräfta att det är utfört.”

 

”Hej!Jag förstår din tankegång över att du kanske inte anser vissa kanaler vara lämpade för dina barn exempelvis, men när vi har frivisningar så är de öppna i nätet för att så många som möjligt ska kunna se vad vi har att erbjuda. Vi kan därför inte spärra kanaler för vissa kunder, eftersom du är ansluten mot just nätet där kanalerna finns. 

Alla kunder har olika smak, och här tycker just du att några av frivisningskanalerna är skit, medan din granne eller annan kund tycker att de är bra. Vi har valt att ha frivisningar på detta sättet och man kan som kund inte påverka om det ska få finnas i just ens egna utbud eller ej. Man får helt enkelt vänta ut frivisningstiden.

Du är välkommen att skriva in dina synpunkter om detta till http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/tyckomtelia/

Tack televerket

Har du någon annan fråga eller tankegång är du välkommen tillbaka, annars får jag annars önska dig en trevlig helg och
Glad Påsk.

Med vänlig hälsning

Peter
Telia Kundservice”

”Du är välkommen att förmedla mina synpunkter på den adressen du bifogade. Jag har väldigt svårt att förstå hur ni kan tillföra kanaler som jag prenumerar på men samtidigt kan ni inte befria mig från kanaler jag absolut inte vill ha. Hade jag vetat att ni skulle hålla på att frivisa dessa skitkanaler tror jag ärligt talat att jag hade avstått helt.Vänligen återkom när du vidarebefordrat de som du kallar mina synpunkter.”

 

”Hej!

Jag kan inte förmedla dina synpunkter då den länken jag gett dig, är ett forum för insamling av synpunkter från våra kunder. Det är alltså upp till dig som kund att gå in där och skriva vad du tycker och tänker om Telia.

Med vänlig hälsning

Peter
Telia Kundservice”

 

Sen iddes jag inte mer.

Hur man skriver till en robot

Flera inlägg om Telia här

 

 

2 Comments

  1. Hej synes da det beste meld dette indlæg var en Telia reklame i sluttende kan jeg vælge dette fra eller er dette også en frivisning? 😀

  2. Vore jag mer tekniskt kompetent skulle jag ordna det. Nu ser jag det som att de får betala tillbaka lite på det sättet. Tyvärr betalar den annonsen bara vid faktiska köp, och det är väl kanske inget inlägget uppmuntrar till?