Moccamaster

Från: Daniel
Datum: 7 april 2011 22.57.07 CEST
Till: info.se@moccamaster.com
Ämne: Moccamaster

”Hej,

jag köpte nyligen en Moccamaster till mig och min fru i present.

Nu säger min fru att jag inte får använda den med hänvisning till paragaraf 4 i er bruksanvisning. Jag har läst paragrafen om och om igen för att hitta ett kryphål till min fördel men det går inte, ni har täckt in allt.

Jag måste säga att jag är både sårad och arg. Jag önskar till och med att jag inte köpt en Moccamaster även om den gör bäst kaffe. Jag hatar att vara i händerna på min fru och mina barn.

Med inte alltför glada hälsningar

Daniel”

Punkt 4

 

Liten påminnelse

”Hej,

ni har inte ens svarat mig. Är det för att jag är ett miffo.

 

Så kom ett litet svar!

”Hej Daniel,

Uteblivet svar har nog mer att göra med att jag uppfattade ditt mail som en konstaterande reflektion och inte som en fråga som borde besvaras.

Mvh //Pär”

 

Mitt svar

 

”Hej,

det har du väl i och för sig delvis rätt i, men samtidigt tycker jag att jag öppnade för ett svar. Jag formulerar om mig.

Tycker ni att punkt fyra i er bruksanvisning för kaffebryggaren är rimlig på något sätt. Jag har till exempel inte gått ut gymnasiet utan hoppade av någon vecka innan student. Innebär det att jag för ändamålet saknar nödvändig kunskap och erfarenhet. Eller är punkt fyra bara att betrakta som dravel och strunt?

Hur ställer sig Moccamaster till exempel till, kortväxta, neurosedynskadade och vuxna med Downs syndrom. De bör inte använda era bryggare eller hur?

Mvh

Daniel Küng”

 

Pär svarar

”Ok, du kan med stort lugn betrakta punkt fyra som en punkt som inte ska behöva stjäla mer av din tid. Lägg därmed punkt fyra åt sidan och brygg istället en god kopp kaffe. Under tiden ska jag skicka punkt fyra vidare till vårt branschorgan. De har det slutgiltiga vetot i frågan om att ev slopa eller omformulera texten.

Mvh //Pär”

 

Det känns ändå inte tryggt.

 

”Hej,

har för säkerhets skull inte kört med maskinen, avvaktar svar från ert branschorgan för att vara dubbelsäker. Har du hört något?

Mvh

Daniel Küng”

En rimlig undran

 

”Dubbelsäker på vad?

Mvh /Pär”

Jag har kringgått reglerna någon gång.

Nu gav jag mig tillkänna

 

”Att jag förverkar garantin för att jag använt den, trots att jag väl känt till punkt fyra.

Man vet aldrig med stora företag.

 

Jag skriver en del om företag som är dumma. Vill du kan du läsa några smakprov.

I dag är jag arg på ”Sova”-butiken | Küng for president!

Nya kompisar på SCB | Küng for president!

Brev till Café och Slitz

Posten | Küng for president!

Ni hamnar också där sedan men i glada ordalag för du svarar med glimten i ögat.

Kan tillägga att jag är en normalbegåvad gift man med tre barn, det brukar lugna folk.

Oavsett tyckte jag att er punkt fyra var och är enastående dum, så ett svar från er branschmidevitt vore spännande.

Fridens

Daniel”

Så till sist (än så länge)

”Du kan vara lugn, garantin förverkas inte. Och glöm inte de fem åren du får free of charge via Moccamaster.com. Alltså totalt tio års garanti. Som sagt – du kan brygga i lugn och ro 🙂

Mvh /Pär”
Det hände en annan gång.

 

Här

 

 

 

 

 

 

 

 

8 Comments

  1. Detta är väl en typisk ”amerika klausul”. Glömmer aldrig vid ett tillfälle när våra montörer packade upp en mikro. Till mikrovågsugnen hörde givetvis bruksanvisning till. I detta fall sju stycken på olika språk. Sex av dessa [varav en på engelska] var på 10 sidor. Den sjunde var stämplad ”US Market” – den var på ca 50 sidor med olika varningar!

  2. HA HA HA! Vilken jobbig kuuund! Jätteskoj! ”avvaktar svar från ert branschorgan för att vara dubbelsäker. Har du hört något?” HAR DU HÖRT NÅGOT? Jag dör, vad roligt! 😀