Beröm till Clas Ohlson

Jodå, det händer att jag berömmer företag! I dag till exempel skall tre företag få beröm! GreenLine för att de svarade rekorderligt snabbt på mitt mail, var synnerligen tillmötesgående och uppriktigt intresserade av att lösa mitt problem! Mer om det när nästa produkt har fått döda ogräs!

Nästa beröm går till NFO Drives för att de svarade på mitt mail snabbare än kvickt!

Sist men inte minst till Clas Ohlson för att de bokstavligen tänkte utanför lådan när det gällde en kabelreklamation/felköp. Dessutom är de så gott som alltid tillmötesgående i reklamationsärenden. För vilket de förtjänar mitt beröm och min uppskattning!

 

Jodå, det händer att jag berömmer företag! I dag till exempel skall tre företag få beröm! GreenLine för att de svarade rekorderligt snabbt på mitt mail, var synnerligen tillmötesgående och uppriktigt intresserade av att lösa mitt problem! Mer om det när nästa produkt har fått döda ogräs! Nästa beröm går till NFO Drives för att…

7 Comments

  1. Classe har alltid varit schyssta! En gång för mycket länge sedan fanns det bara ett Classe – det i Insjön. Urclasse, om man sejer.
    Jag hade köpt en liten kretskortsborrmaskin från Insjön och när jag provkörde den så ville den inte. Den ryckte lite och sedan rökte den lite och sedan rök det ur matningsdonet. Då stängde jag av och ringde till Insjön.

    Classes reklamatör (detta kan vara lite knepigt, inte den som gör reklamen för Classe utan den man klagar hos) lyssnade uppmärksamt när jag redogjorde för förloppet.

    Sedan yttrade han vad som numera är en klassisk replik hos oss med omnejd: ”Hä måtta skull kunn se ut som du skull kunn te å få e ny”.

    I det yttrandet fanns både tillmötesgående, ett klart besked att jag skulle få en ny borrmaskin samt ett påpekande att det minsann inte var så vanligt – ”hä måtta skull kunn se ut”.

    Den funkar fortfarande. Måste ha varit nån gång på sent sjuttiotal.

    1. Alldeles underbart! Får jag göra det till ett inlägg?
      Försök tänka dig ett liknande modernt svar från Telia, eon eller försäkringskassan. Kundtjänst deluxe!

  2. Jorå. Fritt fram. Men jag ser att jag missat lite. Så här svarade han: ”Hä måtta lära se ut som du skull kunn te å få e ny”

    BTW, noterade att du kontaktat NFO. Lite nyfiken.

      1. Jag är lite inblandad i detta. Blev därför glatt överraskad. Jodå. Du har rätt. Och vad det lider så kommer det varianter som klarar mer än dagens 15 kW.

        1. Jag skall ärligt tillstå att jag är så gott som okunnig på området, men jag har
          237 400 skäl till att aktien skall upp över dagens 32 öre. Det har jag haft länge nu, slits mellan hopp och förtvivlan (nåja inte förtvivlan kanske).

          De verkade dock inte jätteintresserade av det nya direktivet initialt.