Bråda dagar för Kapten Konsument! (uppdaterad 9/6 2011)
- by Daniel
Nyss inkommet från den gode Rogerstam:
Hej Kapten Konsument!
Detta mail författade jag nyss till Cylinda:
Jag hoppas såklart att det löser sig, och om inte ligger Kaptenens dräkt nystärkt och klar i barskåpet. I barskåpet för att inte barnen skall ta (tillbaka) delar av den. Uppdaterad under bilden.
Hej Thomas!
Jag kan inte svara på varför hållarna går sönder, tråkigt däremot då spisen är så pass ny.
Jag kan skicka dig en uppsättning av varje på goodwill då garantin är förbi.
Vilken adress vill du att jag skickar detta på?
Med vänlig hälsning
Veronica
Nyss inkommet från den gode Rogerstam: Hej Kapten Konsument! Detta mail författade jag nyss till Cylinda: Hej! För ca 2 år sedan fick vi en ny spis av vår hyresvärd då den gamla lagt av. Detta tyckte vi naturligtvis var väldigt trevligt då vi är i behov av att kunna laga mat så gott…
Eftersom jag kan den här branschen rätt bra – Cylinda är tyvärr i skitmärke.
Bosch då? Eller är det bara företaget?
Är faktiskt rätt välvilligt inställd till dem, är det vitvaror Bosch som du är ute och far efter? BSH dvs. Bosch Siemens Hausgeräte som bolaget heter har många märken bland annat Bosch, Siemens & Gaggenau. Sen finns det nog en 7-8 andra märken i gruppen. Vi jobbar inte så mycket med märket Bosch – dock är Siemens exakt samma produkt [man kastar bara om lite bland bokstäver och siffror i beteckningen och slänger på en lite elegantare design] så heter den Siemens.
I Tyskland betyder det att en motsvarande Siemens produkt är 15% dyrare än Bosch produkten. I Sverige har de dock samma pris.
Aha! Nix, det är Bosch jag är ute efter.